Tuesday, October 09, 2007
  Joke annd pesanan for my buah hati

Taken from my Alumni's group email


Dipetik dari pengalaman.. .

Sebuah kisah benar yg terjadi dan tak dpt dilupakan oleh penulis sepanjang
hidupnya!
Pesanannya, Hati2lah bila masok ka tandas dan pandang sekeliling dan baca
doa masuk tandas supaya anda tidak mengalami apa yg beliau alami.

Malam itu, malam Jumaat. Kebanyakkan anggota polis dan penyiasat-penyiasat
semua dah balik ke rumah, ada yang keluar makan, ada pulak yang sedang
melakukan rondaan atau serbuan di tempat-tempat yang hangat disarangkan
jenayah.

Aku baru jer balik dari rumah mayat SGH utk mengenal pasti satu mayat yg
menurut doktor rumah mayat, adalah Lim Ah Bee, seorang pemandu teksi, yang
dilaporkan hilang 7 hari lepas. Memang betul tu lah dia, menurut
gambar-gambar yang diberikan oleh ahli keluarganya, yg melaporkan
kehilangan
Ah Bee kelmarin. Badanku berlengas peluh dan bau busuk dari bilik mayat.
Setibanya dipejabat, aku mencapai tuala dan sabun, menukar kasut, dan
menuju
ke arah bilik mandi. Jam di dinding menunjukkan pukul **12:20** malam. "Apa
lah nasibku ini," aku mengeluh...

Baru semalam shif pagi, dan hari ini hari cuti aku. Tapi terpaksa bekerja
juga. Sgt Hilal terpaksa mengambil cuti tergempar kerana bapanya sakit
teruk. Takpelah hari ni hari dia. Besok mungkin hari ku pulak.

Sampai jer di bilik air, aku terus menuju ke kamar mandi. Seluruh bilik air
tu kosong, sebab hanya 3 orang jer yg bertugas malam tu. Kedua-dua rakan
sekerja yg bertugas keluar menghadiri kes. Aku pun melucutkan pakaianku,
terus membuka air panas dan membiarkan air itu menbasahi seluruh rambut dan
badanku...

Tiba-tiba, terdengar bunyi yang aneh, "Pssssttttt. "

Mula mula, aku fikir salah seorang dari kedua rakanku itu dah balik ke
stesyen dan ada di kamar mandi.

Aku pun menjerit "Bala, kau ke tu ?" tapi tak ada jawapan.

Aku pun sambung menggosok gosok sabun ke seluruh badanku. Kurang dari 3
minit kemudian, bunyi tu ada lagi " Psssssssttttt" . Tetapi kini, diikuti
dengan bau wangi, seperti bunga mawar. Dentuman hatiku terus pantas, dan
perasaan takut menyelubungi ku. Aku pun bergegas mengosokan sabun yang
masih
ada di tubuhku, ambil tuala dan mengelap seluruh tubuh. Setelah menyarung
seluar, aku mencapai baju dan terus membuka pintu.

Tiba-tiba, didepan muka ku, bunyi itu datang lagi, kini lebih kuat
"PSSSSTTTTTT" ............ diiringi bau wangi yg menusuk hidungku...

Aku terpaku, tidak bergerak seketika... Lepas tu barulah aku pandang ke
atas.....

***PERHATIAN! !!
Pada sesiapa yg lemah semangat, harap hentikan membaca sampai disini jer,
kerana kejadian ini memang benar2 berlaku.

Sila scroll ke bawah...


Lalu aku tertawa sendiri...
"Hampeh punya perfume dispenser" buat suspend jerrrrrrrr.. . *

In my head : Snow on the Sahara and lagu raya berselang-seli.


Ngantuks, tadi pagi dah panic kejap, kekasihku dah buat hal. Sib baik aku
sayang kat dia, kalau idak...Sorry darling, this is not a threat. Darling
duk baik-baik yer, sori ayang tak leh temankan darling. Mak suruh balek
kampung, raya kat umah. Lagi plak, ur hosmet cakap, kalau tadak Severity 1
or 2, tak leh masuk umah...walaupun atas alasan nak beraya ngan u. So, u
duduk baik-baik kat sana kay. Jangan crash, jangan hang, jangan blue
screen.


Mwuaaahhhhsss darlingku.

 

0 Comments:

Post a Comment

Links to this post:

<\$BlogItemBacklinkCreate\$>












ARCHIVES

September 2003

October 2003

November 2003

January 2004

February 2004

March 2004

April 2004

May 2004

July 2004

August 2004

November 2004

December 2004

January 2005

March 2005

April 2005

May 2005

June 2005

July 2005

November 2005

December 2005

January 2006

February 2006

March 2006

April 2006

May 2006

June 2006

July 2006

August 2006

September 2006

October 2006

November 2006

December 2006

January 2007

February 2007

March 2007

April 2007

May 2007

June 2007

July 2007

August 2007

September 2007

October 2007

November 2007

December 2007

January 2008

February 2008

March 2008

April 2008

May 2008

June 2008

July 2008

August 2008

September 2008

October 2008

November 2008

December 2008

January 2009

February 2009

March 2009

April 2009

May 2009

June 2009

July 2009

August 2009

September 2009

October 2009

November 2009

December 2009

January 2010

February 2010

March 2010

April 2010

May 2010

June 2010

July 2010

August 2010

September 2010

October 2010

November 2010

December 2010

January 2011

February 2011

March 2011

April 2011

May 2011

June 2011

July 2011

August 2011

September 2011

October 2011

November 2011

December 2011

January 2012

February 2012

March 2012

April 2012

May 2012

June 2012

July 2012

August 2012

September 2012

October 2012

November 2012

December 2012

January 2013

February 2013

April 2013

May 2013

June 2013

July 2013

August 2013

September 2013

October 2013

November 2013

December 2013

January 2014

February 2014

March 2014

April 2014

May 2014

June 2014

July 2014

August 2014

September 2014

October 2014

November 2014

December 2014

January 2015

February 2015

March 2015

April 2015

May 2015

June 2015

July 2015

August 2015

September 2015

October 2015

November 2015

December 2015

January 2016

February 2016

March 2016

April 2016

June 2016

July 2016

August 2016

September 2016

October 2016

November 2016


The race of man shall perish, but the eyes
Of trilobytes eternal in stone,
And seem to stare about in mild surprise
At changes greater than they have yet known.
- T.A. Conrad


To see a world in a grain of sand,
And a heaven in a wild flower,
Hold infinity in the palm of your hand,
And eternity in an hour.
- William Blake,
excerp from Auguries of Innocence.

Powered by Blogger


Disclaimer : All the information here is my own. This is my own blog, design and written by me. If you don't like whatever I written here can just go to Diablo's hell. Any feelings bruised or hurt is your own responsibility.